xvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideos
مشاوره ، احداث و طرح توجیهی فارم - ماکی‌کالا پلاس

سیستم پرورش - استعلام قیمت و فروش

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

مشخصات فردی:
محل فارم:
نوع سیستم پرورش*

مشاوره ، احداث و طرح توجیهی فارم مرغ تخمگذار :  

امروزه با توجه به هزینه های زیادی که جهت احداث و بهره برداری از یک فارم مرغداری صورت میگیرد از جمله : اخذ جواز احداث و بهره برداری از فارم ، تعیین محل مناسب احداث فارم ، سازه و ساختمان فارم ، تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز فارم ، جوجه ریزی و همچنین قابل توجیح بودن طرح و سودآوری و برگشت سرمایه و … میبایست قبل از انجام هر کاری در این زمینه و جهت پرهیز از هرگونه ضرر و زیان ناشی از عدم شناخت و ارزیابی بازار مصرف ، از افراد یا شرکت هایی  که در این زمینه فعالیت میکنند مشاوره گرفت و این شرکتها در این زمینه میتوانند راهنمای خوبی باشند .

مجموعه ماکی کالا پلاس با بهره مندی از سال ها تجربه ، کارشناسان مجرب و با بهره گیری از دانش روز دنیا آماده ی همکاری در زمینه ی مشاوره ، احداث و طرح توجیهی انواع فارم های تخمگذار، گوشتی و… با شما عزیزان میباشد. 

در گذشته جهت احداث فارمهای مرغداری معمولا از روشهای سنتی و به صورت آزمون و خطا و مشاوره گرفتن از افرادی که در این زمینه دانش و تخصص کافی ندارند صورت میگرفت که این امر باعث صرف هزینه و وقت زیاد و افزایش تلفات و کاهش راندمان تولید و در نتیجه ضرر میگردید. اما امروزه با پیشرفت علم و دانش و ایجاد تخصص های لازم در صنعت مرغداری و صنایع وابسته به آن باعث شده که با صرف کمترین زمان و هزینه و سرمایه و با مشاوره گرفتن از افراد و شرکتهای متخصص در این زمینه ، از ابتدای کار و احداث فارم تا بهره برداری و جوجه ریزی و تولید و پرورش بتوان به راحتی تمامی امور را مدیریت کرد . امروزه با پیشرفت صنعت مرغداری و بهره گیری از علم و دانش روز دنیا در جهت طراحی ، ساخت و  تجهیز فارمهای مرغداری باعث شده که فارمهای جدید دارای امکانات بسیار مناسبی در جهت پرورش و نگهداری طیور باشند . با استفاده از دانش روز دنیا در ساخت فارمهای مرغداری میتوان از سازه هایی با استحکام و کارایی مناسب استفاده کرد که علاوه بر موارد ذکر شده دارای ویژگی هایی از جمله هزینه اولیه پایین ، سبک بودن ، نصب راحت و آسان و سریع  ، صرفه جویی در مصرف انرژی  و … میباشد . همچنین تجهیزات و سیستم های جدیدی که در فارمهای مرغداری مورد استفاده قرار میگیرد تماما اتوماتیک میباشد و  که استفاده از این امکانات و سیستم ها میتوان علاوه بر کاهش تلفات ، راندمان تولید را  به صورت چشمگیری افزایش میدهد .

نمونه نقشه اجرایی فارم تخمگذار

معمولا جهت احداث و راه اندازی یک فارم مرغداری صنعتی نیازمند طی موارد و اخذ مجوزهای زیر میباشد :

 مجوز تاسیس واحد های مرغداری معمولا به نام شخص حقیقی و یا یک شرکت در قالب تعاونی صادر میگردد . مجوز تاسیس به معنی صدور جوازی برای احداث ساختمان و تجهیز کردن فارم میباشد و با توجه به افزایش روز افزون درخواست ها جهت احداث واحدهای مرغداری صنعتی و کمبود منابع و امکانات از جمله منابع آبی مورد نیاز ، دان مصرفی و … باعث شده است که ادارات و ارگانهای مربوطه در این زمینه قوانین خاصی را جهت صدور مجوز تاسیس پیاده کنند. دستگاههای اجرایی اخذ مجوز مرغداری ، وزارت جهاد و کشاورزی است و سازمان تابعه و زیر مجموعه آن سازمان دامپزشکی کشور و شبکه های دامپزشکی هستند . متولی صدور مجوز مرغداری، شبکه دامپزشکی شهرستان محل احداث فارم میباشد .

 سرمایه اولیه که مهمترین عامل در احداث یک واحد مرغداری میباشد چرا که در صورت داشتن سرمایه اولیه لازم ، روند احداث و تکمیل پروژه تسریع پیدا میکند ولی در صورت استفاده از تسهیلات بانکی حداقل باید 30 الی 50 درصد از سرمایه اولیه را در اختیار داشته باشید و سپس جهت اخذ وام اقدام کنید و با توجه به کمبود منابع بانکی و تاخیر در روند صدور وام  باعث افزایش مدت زمان تکمیل فارم و در نتیجه افزایش هزینه های جانبی میگردد.

 مکان احداث فارم مرغداری باید دارای شاریط زیر باشد و مجوزهای ذکر شده پایین را بتواند اخذ کند :

  کسب مجوز لازم از سازمان اراضی کشور (جهت تغییر کاربری از حالت زراعی به صنعتی ) و این در صورتی ممکن است که محل احداث فارم از نظر خاک ، کیفیت پایینی داشته باشد و در درجه 3 و 4 باشد و برای کشاورزی مناسب نباشد ، در غیر این صورت مجوز احداث فارم مرغداری در آن محل صادر نمیگردد.

 محل احداث فارم مرغداری باید دارای فاصله ی مناسبی از مناطق مسکونی و همچنین فارمهای همجوار باشد . علاوه بر موارد ذکر شده محل احداث نباید در جهت وزش باد به مناطق ذکر شده باشد چرا که باعث انتقال آلودگی و بو ناخوشایند به مناطق دیگر میشود.

مشاوره ، احداث و طرح توجیهی فارم 1
مشاوره ، احداث و طرح توجیهی فارم 1

نمونه ی طرح سه بعدی فارم تخمگذار

 زمین محل احداث فارم باید دارای سند یا مدرک دارای اعتبار باشد که معمولا  به 2 حالت سند دار یا استیجاری میباشد که در صورت استیجاری بودن ، ملک باید دارای اجاره نامه رسمی به صورت غیر قابل فسخ برای دست کم ۲۰ سال باشد .

 محل مورد نیاز احداث فارم مرغداری ، باید دسترسی کامل به مسیرهای حمل و نقل جاده ای داشته باشد به نحوی که در تمامی فصول سال بتوان به راحتی رفت و آمد کرد و همچنین حریم قانونی راه ها نیز باید رعایت گردد.

  زمین محل احداث فارم باید دارای فاصله ی قانونی تا خطوط انتقال گاز یا نفت (حدود 250 متر) را باید داشته باشد علاوه بر آن باید فاصله ی مناسبی تا خطوط انتقال برق داشته باشد چرا که هر چه این فاصله کمتر باشد هزینه انتقال برق به فارم کمتر میشود . نکته بعدی داشتن حریم قانونی از منابع آب از جمله رودخانه یا دریاچه یا چاههای همجوار باشد که بتوان در محل احداث فارم نسبت به حفر چاه اقدام کرد .

به طور کلی مراحل قانونی اخذ مجوز تاسیس مرغداری های تخمگذار، گوشتی و یا مرغ مادر به ترتیب زیر می باشد :

1- مراجعه به اداره جهاد کشاورزی منطقه جهت اطلاع از شرایط احداث فارم مرغداری  

2- تهیه طرح توجیهی به همراه جزئیات دقیق و با رعایت ضوابط قانونی و فنی

3- مشخص نمودن محل احداث فارم به همراه تهیه نقشه ساختمان ها و تأسیسات فارم

4- ارائه اسناد و تقاضای کتبی جهت تشکیل پرونده

 5- بازدید کارشناسان از محل احداث فارم

6- استعلام دامپزشکی منطقه محل احداث فارم

7- در نهایت طی روال اداری نظر کارشناسان اداره جهاد کشاورزی تا پایان اخذ پروانه بهره برداری.

گروه ماکی کالا پلاس با دارابودن کادری متخصص در زمینه ی پرورش دام و طیور دور هم گرد آمده اند تا بتوانند این شکاف بین بازار مصرف و تولید را به کمترین حد برسانند . کارشناسان ماکی کالا پلاس از تهیه ی طرح و نقشه های اولیه تا تامین صفر تا صد تجهیزات مورد نیاز فارم های مرغداری در کنار شما عزیزان هستند .

0
    سبد استعلام
    سبد خالی استبازگشت