xvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideosxvideos
مشخصات ،قیمت و خرید سیستم جمع آوری تخم مرغ اتوماتیک در سالن های مرغ تخم گذار | ماکی کالا

سیستم جمع آوری تخم مرغ در سالن های مرغ تخم گذار

سیستم جمع آوری تخم مرغ اتوماتیک ؛ در فارم های تخمگذار (تخم مرغ مصرفی بازار، مرغ مادر و …) مقدار تخم مرغ تولیدی روزانه ی فارم به صورت دستی و یا اتومات جمع آوری و متناسب با نوع آن، بسته بندی و روانه بازار مصرف میگردد.
بدون تردید در صنعت مرغ تخم گذار سلامت تخم مرغ یکی از مهم ترین پارامترهای موجود میباشد. بدین صورت تخم مرغ هایی که شکسته یا کثیف میشوند از ارزش کمتری نسبت به نوع سالم برخوردار هستند. در واقع هر چه در یک فارم تخم گذار تعداد تخم مرغ های سالم بیشتری تولید گردد ،سبب افزایش راندمان و همچنین سود حاصله بیشتر میشود. لازمه این امر استفاده از سیستم های جمع آوری اتومات و کاهش نیروی انسانی جهت جمع آوری تخم مرغ میباشد.متخصصین ماکی کالا پلاس با داشتن تجربه درخشان در صنعت مرغداری و آشنایی کامل با سیستم قفس و جمع آوری تخم مرغ میتواند شما عزیزان را در جهت تامین تجهیزات، تعمیر و بروزرسانی سیستم های جمع آوری تخم مرغ یاری رسانند.

در سالن های پرورش مرغ تخمگذار، این سیستم یکی از مهمترین تجهیزاتی است که مورد استفاده قرار میگیرد و از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. و جهت انتقال تخم مرغ از داخل سالن به اتاق جمع آوری (جهت بسته بندی و ارسال به بازار مصرف) استفاده میشود. و اغلب از نوار نقاله (جهت انتقال آنها در راستای طولی سالن) از ته به سر سالن و جمع کننده تخم مرغ Elevator یا لیفت و باکس جهت جمع کننده نوار تخم مرغ و انتقال آنها به سر سالن و همچنین میز جمع آوری از داخل سالن پرورش به اتاق جمع آوری تشکیل شده است.
در سالن هایی که قفس منبری دارند اغلب از سیستم جمع آوری ، آسانسور (Egg Elevator system) استفاده میشود. و تخم مرغ تولیدی به وسیله ی نوار نقاله طولی در راستای طولی سالن به سمت سر سالن جمع آوری شده و سپس به وسیله ی سیستم Elevator به میز جمع آوری و سپس به اتاق جمع آوری(جهت بسته بندی) انتقال پیدا میکند.
مزیت استفاده از این آسانسور، زمان جمع کردن پایین نسبت به سیستم های دیگر هست بدین صورت که به علت جمع کردن همزمان همه طبقات و ردیف های قفس در یک سالن همه تخم مرغ ها در یک زمان جمع میگردد. و همچنین یکی از ایرادات اصلی سیستم آسانسور عدم توجه و حساسیت به وجود شکستگی یا لمه بودن تخم مرغ که باعث انتشار و انتقال آلودگی میشود .


در سیستم های قفس باطری اتومات جدید ، جهت جمع آوری از سیستم لیفت و باکس تخم مرغ استفاده میگردد . در این سیستم تخم مرغ به وسیله ی نوار نقاله ی طولی در راستای طولی سالن به وسیله ی باکس در هر طبقه به صورت مجزا جمع آوری میگردد. و سپس از طریق میز جمع آوری از سالن پرورش به سمت اتاق جمع آوری انتقال پیدا میکند. در این سیستم وظیفه ی لیفت تنظیم میز جمع آوری در هر طبقه جهت تخلیه تخم مرغ موجود در آن طبقه میباشد.


در سیستم جمع آوری اتومات، میز جمع آوری که متشکل از نی میز (که با عرض مختلف با توجه به میزان گنجایش سالن و حجم تخم مرغ تولیدی میباشد) و زنجیر 40 پین دار میباشد که نحوه ی کار آن بدین صورت هست که با حرکت زنجیر و نی میز ، تخم مرغها در بین نی میز قرار میگیرد و به اتاق جمع آوری انتقال پیدا میکند . توجه داشته باشید که در این سیستم تخلیه در هر طبقه به صورت مجزا از طبقات دیگر صورت میگیرد بدین صورت که از تخلیه تخم از طبقه 1 قفس شروع شده و با اتمام تخلیه در هر طبقه میز جمع آوری به وسیله ی لیفت در طبقه بعدی تنظیم میگردد و این مراحل طبقه به طبقه انجام میشود تا تخم مرغ کل سالن جمع آوری گردد.
در این سیستم زمان جمع آوری نسبت به سیستم Elevator (آسانسور) (با توجه به تخلیه تخم مرغ در هر طبقه به صورت مجزا) بیشتر میباشد. ولی مشکل انتقال کثیفی و آلودگی در اثر شکستن پوسته تخم مرغ یا لمه بودن، نسبت به سیستم Elevator (آسانسور) بسیار کمتر میباشد.
در این قسمت به ذکر برخی از محاسن سیستم جمع آوری اتومات جدید نسبت به سیستم جمع آوری سنتی (دستی) میپردازیم :
1- در سالن های قدیمی که جمع آوری به صورت دستی انجام میگیرد. به علت افزایش تردد در داخل سالن احتمال انتقال آلودگی و درگیر کردن گله بسیار زیاد میباشد. و همچنین این افزایش تردد باعث ایجاد استرس در مرغ بر اثر حرکت افراد در داخل راهرو ها و همچنین کاهش راندمان میگردد. ولی در سیستم های جمع آوری اتومات، انتقال آنها از داخل سالن تا اتاق جمع آوری به صورت کاملا اتومات و بدون دخالت دست میباشد که مشکلات ذکر شده بالا در این نوع سیستم کاملا برطرف میگردد.
2- با توجه به افزایش روز افزون هزینه ها و دستمزد نیروی انسانی در سیستم جمع آوری سنتی (دستی) نیروی انسانی بیشتری نسبت به سیستم اتومات نیاز هست که این امر باعث افزایش هزینه ها و کاهش سود حاصله در فارمهای مرغداری میگردد ولی در سیستم جمع آوری اتومات با کمترین نیروی انسانی میتوان به هدف خود رسید.
3- در این سیستم به صورت سنتی (دستی) به علت دخالت نیروی انسانی احتمال شکستن نسبت به سیستم جمع آوری اتومات بسیار زیاد میباشد. که این امر باعث افزایش تعداد شکسته ها و ایجاد ضرر و کاهش سود در یک فارم تخم گذار میباشد.

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان  در زمینه ی سیستمهای جمع آوری تخم مرغ و همچنین تجهیز سالنهای تخمگذار قدیمی (منبری) به سیستم های جمع آوری تخم مرغ اتومات جدید با کارشناسان فنی ماکی کالا پلاس در ارتباط باشید.

0
    سبد استعلام
    سبد خالی استبازگشت